اجازه اقامت فرانسه

از طریق تمکن مالی/ اجازه اقامت موقت

۱- اجازه موقت اقامت چیست؟
اگر به عنوان یک خارجی تبعه یکی از کشورهای غیر اتحادیه اروپا، مایل هستید بیش از ۳ ماه در فرانسه بدون شغل و فعالیت اقتصادی به سر ببرید، شما میتوانید اجازه اقامت دائم دریافت کنید. این اجازه به شرط داشتن شرایط مالی صادر میشود، زمانی که شما موافقت میکنید که در فرانسه کار و فعالیت درآمدزا نداشته باشید.
اعتبار این اجازه اقامت برای یکسال است و قابل تمدید میباشد که میتواند پس از ۵ سال به اقامت دائم و پس از اخذ اقامت دائم به اخذ ملیت ختم شود.

۲- مزایای اجازه اقامت فرانسه
اجازه سفر بدون ویزا به همه کشورهای عضو قرارداد شنگن
ساده و سریع شدن دریافت ویزا برای کشورهای آمریکا، کانادا، استرالیا و نیوزلاند
سازمان جهانی بهداشت سامانه بهداشتی فرانسه را به عنوان بهترین سامانه در جهان میشناسد.
فرانسه یکی از شناخته ترین فرهنگها، هنرها، مدها، غذاها را دارا میباشد.
فرانسه کشور ۴ فصل میباشد، و برای کسانی که از هوای گرم لذت میبرند، جنوب کشور بیش از ۳۰۰ روز در سال هوای آفتابی در اختیار میگذارد.
وجود سواحل زیبای جنوب فرانسه و همچنین امکانات و پیست های اسکی و ورزشهای زمستانی فرانسه.
لذت بردن از موسیقی خوب فرانسوی، باشگاههای تفریحی، نمایشنامه ها، مسابقات اتوموبیلرانی، مسابقات دوچرخه سواری دور فرانسه و فرهنگ کافه ها.
موقعیت جغرافیایی فرانسه امکان مسافرت به نقاط دیگر اروپا را با هزینه ای پایین، برای شما فراهم می آورد.
نوع زندگی فرانسوی: کار برای زندگی و نه زندگی برای کار. در فرانسه از نظر قانونی هر کسی ۳۵ ساعت کار میکند و حقوق ۴۰ ساعت را دریافت میکند.
فرانسه از کشورهای جهان اول و پیشرفته است. راههای پیشرفته، حمل ونقل عمومی پیشرفته و سرعت اینترنت بالا
فرانسه سامانه آموزش و پرورش کم هزینه ای داشته و سما میتوانید با هزینه ای بسیار کم، حقوقدان، پزشک یا شیمیدان شوید. حتی خارجیها میتوانند از این سامانه بهره مند شوند.

۳- چگونه میتوانید این این اجازه را درخواست کنید؟
تعهد به کار نکردن در فرانسه داشته باشید.
امکانات مالی کافی برای زندگی در تمام دوره اقامت خود داشته باشید. شما باید سرمایه کافی داشته باشید، €۴۰۰۰۰ در سال برای متقاضی اصلی، €۲۵۰۰۰ برای همسر و €۱۰۰۰۰ برای هر فرزند.

درآمد باید از سرمایه های خود شما بدست آید با همراه گواهی بانکی (ارکشور مبدأ)، حقوق، سود سهام، حقوق بازنشستگی و اجاره املاک. این نکته اهمیت دارد که این سرمایه باید از ۴ ماه قبل از تاریخ درخواست ویزا موجود بوده باشد.

شما باید یک آدرس محلی در فرانسه داشته باشید، اجاره نامه بین معتبر بین ۱۲ تا ۳۶ ماه (۱ تا ۳ سال) یا قرارداد خرید ملک در فرانسه.

۴- گردهمایی اعضای خانواده
همسر و فرزندان شما میتوانند در درخواست اجازه اقامت شما گنجانده شوند و همان نوع اجازه اقامت را دریافت خواهند کرد.

2198