تحصیل در فرانسه

این کشور در دسته کشور هایی قرار دارد که تحصیل در آنها به صورت رایگان می باشد. این کشور دارای 84 دانشگاه و موسسه آموزش عالی می باشد که تحصیل در همه آنها به صورت رایگان می باشد و نکته حایز اهمیت این است که تدریس در این دانشگاه ها به صورت زبان فرانسوی می باشد .

متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه ها باید مسلط به این زبان باشند و امتحان TCF یا DELF را گذرانده باشند. امتحان TCF، سال 2سال اعتبار خواهد داشت که بعد از این مدت اعتبار آن از بین خواهد رفت اما امتحان DELF ، اعتبار آن پایان نخواهد یافت و در نهایت حداقل مدرکی که شما به آن احتیاج خواهید داشت مدرک B1 می باشد اما این مدرک نیز به تنهایی برای تحصیل در دانشگاه کافی نیست.

نکته دیگر که ذکر آن مهم است, این است که این کشور برای مقطع لیسانس به سختی ویزا می دهد به همین دلیل توصیه می شود عزیزانی که آخرین مدرک تحصیلی آنها دیپلم می باشد کشور دیگری را برای تحصیل انتخاب کنند. اما کسانی که در آخرین سال های مقطع لیسانس می باشند این امکان وجود دارد که برای فوق لیسانس اقدام نمایند.

تحصیل در این کشور شامل مقاطع فوق لیسانس و دکترا است. فوق لیسانس در این کشور شامل دوره های یک ساله ( معادل فوق لیسانس ایران ) و دوره های 2 ساله ( 1 سال فوق لیسانس و 1 سال پیش دکترا ) می باشد که بعد از گذراندن آن می توانند وارد مقطع دکترا شوند و در حال حاضر دوره دکترا 3 سال می باشد که بیشتر شامل Reaserch و تحقیق می باشد

شرایط اقامت در این کشور به این صورت می باشد که شخصی اگر 7 سال به طور متوالی در آنجا باشد ( تحصیلی ، کار و … ) می تواند اقامت دائم این کشور را اخذ نماید و بعد از یک هفته ورود به این کشور مقیم آنجا محسوب خواهد شد . هم چنین شخص در حین تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی 20 ساعت در هفته حق کار دارد که اگر در این دوره کارفرما شخص را بیمه کند به محض بیمه کردن کار فرما ، اقامت دائم را می گیرد.

هزینه ها در این کشور به دلیل رایگان بودن دانشگاه ها در حد متعادل است .بسته به اینکه تحصیل در کدام یک از شهر های این کشور باشد ، هزینه ها متفاوت می باشد . این هزینه ها در پاریس ماهی 900 یورو به بالا خواهد بود و در شهرستان های آن از 700 یورو به بالا هزینه ها شروع خواهد شد.

2289